spring Messe Management GmbH

spring Messe Management GmbH

spring Messe Management veranstaltet Fachmessen mit den Schwerpunkten Personalmanagement, Corporate Health sowie Job und Karriere. Zum Portfolio zählen u.a. die HR-Hotspots Zukunft Personal Süd, Nord, Austria und die Zukunft Personal Europe, Europas größte Fachmesse für Personalmanagement. Das Tochterunternehmen der Deutschen Messe AG ist in drei Ländern vertreten: Deutschland, Österreich und Ungarn, 

 

spring Messe Management organises specialist trade fairs for HR Management, professional learning, corporate health, job and career as well as the public sector. Extensive trade show experience, subject-matter expertise and sustainable customer orientation make spring trade shows must-attend leading industry events for their respective sectors. spring’s specialist trade fairs are seismographs for innovative products, ideas and management development. The subsidiary of Deutsche Messe AG is represented in three countries: Germany, Austria and Hungary.

Company information: 
Total numbers of employees: 
70
Industry: 
Advertising and PR Services / Events / Graphics
Wanted occupational fields: 
Sales / Distribution, Service / Customer service, Career Entry / Internship / Trainee
Wanted field of studies: 
Business administration / Management, Marketing / Sales, Tourism / Eventmanagement
Company size: 
50 - 249 employees
Active in following regions: 
Mannheim
Video: 
FAQ: 
Wie ist der Arbeitsalltag bei uns?
spring ist sehr international – die Mitarbeiter kommen aus mehr als zehn verschiedenen Ländern. Wir erwarten viel, aber wir bieten auch Entsprechendes: Wer ein hohes Maß an Eigenverantwortung und eine starke Kundenorientierung mitbringt, erhält viel Handlungs- und Gestaltungsspielraum. Wer sich an seinem Erfolg messen lassen möchte, ist bei spring richtig!
Welche Karrierepfade gibt es?
Sie wollen neue Wege beschreiten? Unsere „spring Academy“ öffnet Ihnen Türen für neue Entwicklungsstufen (etwa vom Sales Manager über Senior Sales Manager zum Key Account Manager). Auch der Quereinstieg in einen anderen Bereich ist möglich – beispielsweise vom Sales Manager zum Project Manager. Schon Auszubildende können viel Verantwortung bei spring übernehmen.
Wie werden Bewerber eingearbeitet (Onboarding)?
Den Begriff Onboarding – also jemanden an Bord nehmen – kennen Sie bestimmt vom Flughafen. Dort steht Ihnen meist eine nette Person beim Einstieg zur Seite und gibt Ihnen wertvolle Tipps. Das ist auch unser Anliegen! Bei uns werden Sie als „Neuling“ intensiv begleitet, bis Sie sich auf Ihrer neuen Position eingelebt haben. Unser Onboarding hilft Ihnen dabei, möglichst rasch für den Messealltag fit zu werden. Die gesamte Einarbeitung erstreckt sich in der Regel über ein Jahr – eine komplette Projektphase. Diese Zeit nutzen wir intensiv für das gegenseitige Kennenlernen.
Welche Weiterbildungsoptionen gibt es?
Langfristige Zusammenarbeit ist uns wichtig: Auszubildende, Hochschulabsolventen oder Profis – wir entwickeln unsere Mitarbeiter kontinuierlich weiter. Ganz nach Ihren individuellen Stärken erhalten Sie Einzelcoachings, Erfahrungsaustausch mit Kollegen in regelmäßigen Best Practices, Kommunikationstrainings oder Führungskräfteworkshops. Wir fördern auch Ihr Engagement, positionsspezifische Kenntnisse in externen Trainings weiter auszubauen. Unser Ziel ist es, ihre Stärken zur Exzellenz zu bringen.
Team spirit No one organises a fair alone. We are only strong working together as a team. We support our colleagues and lend a hand where needed. We have fun doing what we do! Be it at work or doing special activities such as our annual barbecue or group excursion. Respect and esteem Our relationships with our customers, service providers and partners are marked by a high degree of respect. We meet as equals. We show respect to our employees and colleagues, even in the stressful situations that are always bound to occur in the fair and exhibition business. We like to work in a diverse team of staff from various cultural backgrounds. All employees are allowed to express their own individuality and remain true to themselves. Integrity and fairness You can take us at our word. You know where you are with spring. We treat our staff, customers, service providers and partners in a fair way and endeavour to establish long-term (customer) loyalty and partnerships. Openness and clear communication We communicate in an open and honest way, both to our staff and colleagues and to our customers and partners. We operate within a culture of transparency and provide one another with frank and sincere feedback across all levels. Ambition and objectives We aim to expand our trade fair and exhibition products into the leading events in their respective markets. We show no complacency in areas where we are already the market leader. We work to improve our processes, product ranges and customer service at all times. Although we are not perfect, our aim is to continue to get even better. Trust and responsibility We challenge and support our staff. We place trust in our employees by handing over responsibility for tasks at an early stage and manage staff in a targeted and results oriented manner. We have high expectations of our employees. Although we are quite prepared to throw people in at the deep end, assistance is always available.
Benefits: 
Company pension
Events / Work outings
Fitness / Wellness
Flexible work hours
Flexible dress code
Free internet access
Health insurance
Home Office allowed
Mentoring program
Free parking
Internal training offers
Additional holidays
Contact persons: 
Amal
Omar Barre
HR Manager
0049-621-70019-409

Exhibition stand

Hall: 
19
Booth: 
A61

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